Logamic preloader logo

SAYTECH & NIVY

Aké parking trendy sme zaviedli v nákupnom centre Nivy

SAYTECH & NIVY – aké parking trendy sme zaviedli v nákupnom centre NIVY

Veľká obnova autobusovej stanice v hlavnom meste Slovenska okrem európskej unikátnosti priniesla moderné parkovacie riešenie. Ako si poradiť s parkovaním pre návštevníkov obchodného centra, zamestnancov kancelárií a shoppingu? Ako najoptimálnejšie využiť rôzne počty áut počas dňa? Prečítajte si, ako sme v SAYTECH realizovali moderné smart riešenie parkovania v Nivách.

NIVY

Do nákupného centra NIVY prichádza približne 50-tisíc návštevníkov denne, najväčší nápor parkovisko zažíva medzi 11 – 13 hodinou cez pracovný deň a 15 — 17 cez víkend. Okrem toho k parkovaciemu riešeniu pripadá aj parkovací dom NIVY Tower pre veľké firmy a ich kancelárie. Či už zamestnanci, návštevníci alebo rezidenti – väčšina prichádza autami. Ako zariadiť, aby parkovisko bolo optimálne využité? 

O projekte

Nivy sa nachádzajú na mieste pôvodnej autobusovej stanice na ulici Mlynské nivy. Do Nivy centra sa dostanete autobusom, autom, pešo aj na bicykli. 

Parkovisko v Nivy centre na mínus 2. podlaží ponúka 1 372 parkovacích miest pre autá, 28 parkovacích miest pre motorky, 10 parkovacích miest s dobíjacími stanicami pre elektromobily, vyhradené miesta na parkovanie pre taxíky, pre rodiny, miesta vyhradené pre osobné vozidlá vykladajúce cestujúcich autobusovej stanice, AlzaDrive s dvomi pruhmi a možnosťou vyzdvihnutia aj veľkej bielej techniky. 

K dispozícii je aj parkovací dom prístupný z ulice Mlynské nivy a od VÚB/Páričkova. Pre vstup autom ponúka 1100 parkovacích miest na 3 podlažiach a 27 parkovacích miest pre motorky.

Čo má spĺňať parking riešenie NIVY CENTRUM & NIVY TOWER

Projekt veľkého nákupného centra spojeného s kanceláriami prináša hneď niekoľko výziev. Spočiatku bola naša rola v konzultantskej a architektonickej rovine – zapojili sme sa do návrhu a dizajnu parkovísk. Developer HB Reavis hľadal spoľahlivé riešenie, ktoré sa nebude vyvíjať niekde na kolene, no bude overené už v iných veľkých projektoch vo svete. 

Požiadavky developera:

  1. Maximalizovať využitie kapacity parkoviska
  2. Zlepšiť prístup k parkovaniu
  3. Zlepšiť zážitok pre návštevníkov

Ako sme pomohli navrhnúť projekt NIVY

Počet miest na parkovanie v rámci komplexu NIVY

  1. Nivy centrum – pre návštevníkov nákupného centra
    • 2 parkoviská
    • 1050 + 956 miest
  2. NIVY TOWER – využívané zamestnancami firiem a ich návštevníkov
    • 4 parkoviská
    • 336, 225 miest
  3. NIVY BUS
    • 125 autobusových parking miest

Návštevníci

Zamestnanci

Lepšie využívanie kapacít parkovísk

Poznali sme, ako parkoviská budú využívať počas dňa návštevníci obchodného centra, ale aj zamestnanci. Z tohto predpokladu sme vedeli, stanoviť dva koncepty. 

  1. Zdieľanie parkovacích miest medzi užívateľmi NIVY Mall a Office
    • Obchodné centrum má rezervnú kapacitu parkovacích miest počas dňa – tú môžu prenajať užívateľom z kancelárií.
    • Po pracovnej dobe väčšina používateľov z kancelárií opúšťa parkovisko, ktoré je možné v prípade potreby prenajať na nákupy

→ Prínos: zvýšenie využívania parkoviska pre obchodné centrum.

  1. Zdieľanie parkovacích miest v rámci užívateľov z NIVY Office.
    • Firmy nie vždy potrebujú svoju parkovaciu kapacitu. Časť zamestnancov sa rozhodne zostať na home office. Ich parkovacie miesto tak môžu využiť iní zamestnanci firmy.
    • Zamestnanci si môžu rezervovať parkovacie miesta, keď to ich užívatelia potrebujú
    • Ponúknutie parkovania aj pre zamestnancov shopping centra

→ prínos: zvýšenie využívania parkoviska v rámci kancelárií

Zlepšenie prístupu k parkovaniu

Parkovisko nemá byť miestom, kde len odparkujete automobil. Už pri vstupe do garáže začína zákaznícka skúsenosť, ktorá rozhodne, či sa tam človek nabudúce vráti a či firmy nebudú mať neustále komplikácie s parkovaním. Prinášame riešenia, ako sme zlepšili prístup k parkovaniu v NIVY. 

APLIKÁCIA AHOJ NIVY! PRE NÁVŠTEVNÍKOV

Hodina denne bezplatne pre používateľov aplikácie. Aplikácia Ahoj Nivy ponúka možnosť získavať body a vymieňať ich za zľavy, darčeky, či dokonca parkovať zdarma o hodinu dlhšie. 1 hodinu zdarma vďaka tomu využíva 50 000 ľudí

Návštevníci si navyše môžu kumuloval čas. V praxi to znamená, máte k dispozícii 3, respektíve 4 bezplatné hodiny parkovania, môžete ich využiť v priebehu dňa. Doobeda vybavíte pracovné stretnutie za 1,5 hodiny, podvečer nakúpite potraviny

SMART BUILDING APLIKÁCIA MORE

Pre NIVY sme na mieru integrovali softvérové riešenie SAYTECH PORTAL – webový server, v rámci ktorého sa môžu zamestnanci firiem prihlasovať do aplikácie smart building MORE, ktorá je určená pre NIVY TOWER.

Zavedenie administrácie parkovania pre firmy
S cieľom uľahčiť prácu facility manažérom, sme vytvorili systém, v rámci ktorého dostane každá firma prístup k ich parkovacím kapacitám. Je už na office manažérovi, aby vytváral pre užívateľov prístupy. Zamedzuje sa tak situáciám, keď niekto stratí prístupovú kartičku, zmenil evidenčné číslo vozidla či potreboval vytvoriť nový prístup. V rukách majú aj prístupy pre návštevy.  Ušetrili sme tak kapacitu facility manažérov.

TWIST & GO riešenie v rámci aplikácie MORE
Garáže v Nivy Tower sme vybavili riešením, ktoré umožňuje otvorenie závory prostredníctvom mobilu. Túto funkcionalitu oceňujú najmä zamestnanci a office manažéri, ktorí majú na starosti manažment parkovacích miest firmy

VALIDÁCIA parkovania na EČV pre návštevy
Ak firma vie, že príde návšteva, napríklad obchodný klient, v aplikácii bezproblémovo uvedie evidenčné číslo jeho vozidla, odhadovaný čas parkovania.

Čo všetko umožňuje aplikácia MORE 

  • Užívatelia môžu bez problémov vstúpiť do budovy, privolať si výťah, skontrolovať dostupnosť parkovania a vopred si rezervovať parkovacie miesto.
  • Vďaka virtuálnej prístupovej karte môžu zamestnanci pozvať návštevníkov bez toho, aby strácali čas administráciou 
  • možnosť vytvárania rezervácií pre vjazd a parkovanie vozidiel na konkrétny termím a časové obdobie
  • Rezervovanie parkovania na daný deň zamestnancom 
  • Uvoľnenie (pre chorobu či dovolenku) parkovacieho miesta pre kolegu 
  • Zmena EČV – auto v servise a prichádzate druhým
  • Možnosť vidieť aktuálny počet voľných miest na parkovanie pre firmu 
  • Požiadanie o uvoľnenie miesta
  • Platba za parkovné
  • Facility manažment informuje o aktualitách – odstávka elektriny či vody
  • Zaplatenie parkovného
  • Rezervovanie konferenčnej miestnosti
  • Objednanie kávy
  • Validácia návštevy – návšteva nemusí platiť za parkovanie, office manažér vie prideliť zľavu 
  • Zmena intenzity klímy
  • efektívny chod všetkých budov s dôrazom na udržanie ekologického, bezpečného, čistého a funkčného prostredia.
  • Nepretržitá techničká podpora klientského portálu

Lepšia organizácia zásobovacích vozidiel

Každé väčšie nákupné centrum prirodzene potrebuje zásobovanie. Pre facility manažment je nevyhnutné mať prehľad o prichádzajúcich vozidlách. V Nivách sa nám podarilo dosiahnuť lepšiu organizáciu na zásobovacích rampách zavedením režimu vjazdov pre stálych dodávateľov. Jednorázové vjazdy pre zásobovanie je umožnené formou rezervácie.  To prispieva k vyššej bezpečnosti a prevencii kriminality. 

Platobné možnosti

Poplatok za parkovanie je možné zaplatiť platobnou kartou alebo v hotovosti v platobných automatoch. Poplatok viete taktiež zaplatiť aj priamo na výjazdovej rampe platobnou kartou.

Zintegrovali sme aj tieto platobné možnosti:
PARK DOTS – mestská parkovacia aplikácia
MORE aplikácia pre zamestnancov
Platba QR kódom (pripravujeme)

Referencia na spoluprácu

“Spolupráca so spoločnosťou Saytech a najmä Ondrejom Petrenkom je profesionálna a bezproblémová. Projekt Nivy centra je na Slovensku jedinečný a z hľadiska fungovania parkovacej logistiky pomerne zložitý. Hoci začiatky boli veľmi náročné vzhľadom na to, že parkovací systém musí zvládať koordináciu niekoľkých parkovísk vzájomne, po roku môžeme povedať, že systém funguje viac menej bezproblémovo. 

Oceňujem odbornosť, nasadenie a trpezlivosť pracovníkov Saytech pri riešení problémov aj zaškolovaní pracovníkov bezpečnostnej služby Nivy centra na obsluhu parkovacieho systému. Pozitívne hodnotím aj bezodkladné a promptné riešenie prípadných technických problémov, ktoré sa prirodzene vyskytujú, keďže denne registrujeme tisíce vjazdov na naše parkoviská. 

Za veľmi dobrú považujem aj spoluprácu v oblasti zdokonaľovania webovej aplikácie, za uplynulého jeden a pol roka sa nám podarilo integrovať niekoľko veľmi užitočných funkcií.

Ďakujeme za doterajšiu výbornú spoluprácu a verím, že spoločným úsilím budeme neustále parkovací systém zdokonaľovať.” Róbert Pevný, security koordinátor


Veľká obnova autobusovej stanice v hlavnom meste Slovenska okrem európskej unikátnosti priniesla moderné parkovacie riešenie. Ako si poradiť s parkovaním pre návštevníkov obchodného centra, zamestnancov kancelárií a shoppingu? Ako najoptimálnejšie využiť rôzne počty áut počas dňa? Prečítajte si, ako sme v SAYTECH realizovali moderné smart riešenie parkovania v Nivách.
SAYTECH & NIVY